Nieuws

MINDD integratie met Mijn Zorgcentraal

Geschreven door Sample HubSpot User | 17 juni 2024

Vanaf 1 juni 2024 is het mogelijk om MINDD te koppelen met uw Mijn Zorgcentraal omgeving. Deze nieuwe integratie biedt een innovatieve en efficiënte manier om patiënten te ondersteunen en de communicatie met uw praktijk te verbeteren. U vergroot de zelfredzaamheid van uw patiënten en verlaagt de werkdruk in uw praktijk. Lees verder hoe deze integratie werkt en ontdek de voordelen.

Wat is MINDD? 

MINDD, ook bekend als ‘Moet ik naar de dokter?’, is een zelftriage tool die patiënten helpt om snel en eenvoudig advies te krijgen over hun gezondheidsklachten. Patiënten zien op de website van uw praktijk direct de MINDD widget waarin ze een reeks vragen beantwoorden. Op basis van hun antwoorden krijgen ze advies, dat kan variëren van "neem (direct) contact op met uw eigen huisarts" tot "u hoeft niet naar de dokter". De laatste optie wordt aangevuld met zelfzorgadviezen over wat de patiënt op dat moment direct aan de klacht kan doen. 

Hoe werkt de integratie? 

Wanneer een patiënt het advies krijgt om een afspraak te maken bij de huisarts, kan hij of zij direct een terugbelverzoek indienen via MINDD. Dit verzoek wordt automatisch verzonden naar de Mijn Zorgcentraal omgeving en verschijnt als een terugbelverzoek op het scherm van uw assistente. Een nieuwe kolom in het systeem, genaamd 'BRON', geeft aan dat het bericht van MINDD afkomstig is. 

De voordelen van de MINDD integratie:  

  • Verbeterde communicatie: De assistente heeft direct toegang tot de ingevulde triage. 
  • Verlaging van de werkdruk: De telefoongesprekken zijn efficiënter waardoor er meer tijd over blijft voor andere belangrijke taken.
  • Naadloze integratie: De MINDD gegevens worden direct in de Mijn Zorgcentraal omgeving weergegeven.

Hoe kunt u starten? 

Laat ons via dit formulier weten dat u interesse heeft in de integratie. Onze collega's nemen zo snel mogelijk contact met u op.