Nieuws

Uitfasering 3G: wat betekent dat voor u?

Geschreven door Advitronics | 3 februari 2022

Na Vodafone volgt nu ook KPN met de uitfasering van 3G, wat per 31 maart 2022 definitief stopt. Er wordt steeds meer gebruikt gemaakt van 4G en 5G en de capaciteit die vrijkomt door de stop van 3G draagt bij aan een nog sneller, veiliger en stabieler 5G-netwerk.

Wat betekent de uitfasering voor u en welke acties kunt u ondernemen?
Om u te verzekeren van een goede geluidskwaliteit en snelle internetverbinding zetten wij de belangrijkste acties voor u op een rijtje.

Aanpassen mobiele toestelinstellingen
Om u de beste mobiele netwerkervaring te bieden raden wij u aan uw toestelinstellingen aan te passen.

Welke instellingen moeten aangepast worden?
Wij helpen u op weg met deze korte instructie.




Migreren of vervangen verouderde simkaarten
Verouderde simkaarten van 10 jaar of ouder zijn niet geschikt voor
4G en hoger. In sommige gevallen kan de simkaart gemigreerd worden
. Mocht
dit niet het geval zijn dan moet de simkaart vervangen worden.

Heeft u advies nodig over uw simkaart en de vervanging hiervan?
Dan kunt u bij ons terecht.



Mobiele toestellen vervangen
Toestellen die 4G of hoger niet ondersteunen, worden terug gezet naar 2G. Dit houdt in dat u aanzienlijk inlevert op geluidskwaliteit en internetsnelheid. Het is dus belangrijk om tijdig uw toestellen te vervangen.

Wilt u advies over uw toestel en een goede vervanger hiervoor? Wij helpen u graag!

 

Test kwaliteit en snelheid van 2G netwerk
Indien u de kwaliteit en snelheid van 2G wilt testen, dan kunt u uw telefoon ook tijdelijk handmatig op 2G zetten. U kunt dan zelf de kwaliteit ervaren en beoordelen of deze voldoende en acceptabel is.

Mobiele telefonie als onderdeel van Advitronics Zorgcentraal
Bij Advitronics zijn mobiele abonnementen en smartphones los beschikbaar. Nog mooier wordt het wanneer de mobiele toestellen onderdeel uitmaken van de complete communicatie-oplossing van uw praktijk: assistentes zien uw beschikbaarheid, kunnen eenvoudig intern doorverbinden en zelf kunt u uitbellen met uw vaste praktijknummer, zonder dat uw patiƫnten uw mobiele nummer zien.

Heeft u nog vragen?
Indien u nog aanvullende vragen heeft over de uitfasering van 3G of Advitronics Zorgcentraal dan helpen wij u natuurlijk graag. Kom met ons in contact via 0486 47 88 88 of via het formulier hieronder.