Nieuwe talen voor de Digitale Assistente

Steeds meer mensen uit verschillende culturen wonen in Nederland. Dat maakt onze samenleving rijker, maar zorgt ook voor nieuwe uitdagingen in de zorg. Huisartsen en hun assistenten hebben steeds vaker te maken met patiënten die de Nederlandse taal niet goed beheersen.

 

De digitale doktersassistent: uw meertalige assistente

De digitale assistent is ontwikkeld om de assistente in de praktijk te ondersteunen en de telefonische bereikbaarheid te optimaliseren. Zo biedt de Digitale Assistente extra capaciteit om inkomende oproepen te beantwoorden en terugbelverzoeken te maken. Naast Nederlands, Engels en Duits, beheerst de Digitale Assistente nu ook Pools, Turks, Arabisch en Oekraïens.

Hoe werkt het?

Het is heel eenvoudig. De patiënt belt de praktijk en spreekt zijn of haar bericht in. De Digitale Assistent vertaalt het bericht direct naar de taal van de praktijk. Dit betekent dat de huisarts of assistente het bericht moeiteloos kan lezen en beantwoorden.

De voordelen op een rij:

  • Altijd bereikbaar: De digitale assistent is 24/7 beschikbaar, ook buiten openingstijden.
  • Meerdere talen: De assistent beheerst diverse talen, waardoor er communicatiebarrières worden verminderd.
  • Snelle verwerking: Berichten worden snel vertaald en verwerkt.
  • Meer tevreden patiënten: Patiënten voelen zich gehoord en begrepen.

Engels sprekende assistente

Om een optimale zorg te garanderen, is het van cruciaal belang dat patiënten zich begrepen voelen. Een Engelssprekende assistent draagt hier aanzienlijk aan bij. 

Oekraïens en Pools sprekende assistenten

Dankzij de ondersteuning voor Oekraïens en Pools kunt u patiënten uit deze taalgebieden nog beter van dienst zijn met de Digitale Assistente voor uw praktijk.