Handige nieuwe features binnen de Conversation Manager

Updaten van de Conversation Manager
Om gebruik te blijven maken van de nieuwste features en functionaliteiten is het belangrijk dat uw Conversation Manager altijd voorzien is van de nieuwste software versie. Als er een update beschikbaar is dan ziet u dat op uw login scherm of u ontvangt direct bij het activeren van de applicatie een notificatie van de update. Gemiddeld komt er 4x per jaar een update beschikbaar voor de Conversation Manager. In deze updates zitten naast verbeteringen van de software ook altijd nieuwe features. Om de Conversation Manager optimaal te benutten is het dus van groot belang dat u beschikbare updates zo snel mogelijk uitvoert. Kunt u dit niet zelf? Vraag dan uw ICT partner om hulp.

CV 1

Nieuwe feature: Notificatie zodra uw collega weer beschikbaar is
In de nieuwste versie is een handige feature toegevoegd. U kunt zien dat uw collega in gesprek is. Voorheen moest u blijven kijken naar de toets op uw toestel of naar uw telefoonboek in de Conversation Manager om te zien of uw collega weer telefonisch beschikbaar was. Daar is nu een handige feature voor ontwikkeld. U ziet dat uw collega in gesprek is en klikt op het pijltje aan de rechterzijde.

CV 2-1

Vervolgens klikt u op het klokje met de pijl er omheen.

CV 3

In de applicatie ziet u de volgende melding:

CV 4

Tenslotte ontvangt u een notificatie dat uw collega weer beschikbaar is en dan kunt u direct bellen door op de groene knop in de notificatie te drukken of de pop-up te negeren als terugbellen niet meer nodig is.

CV 5


Nieuwe feature: MS Teams presence synchronisatie & telefoonboek
Binnen de Conversation Manager is er een synchronisatie gemaakt met MS Teams. Bent u een actieve deelnemer van een MS Teams sessie dan zal een inkomend telefoongesprek automatisch een andere route gaan volgen dan normaal. Dit is gelijk aan de werking van Zorgvideo waarbij u vooraf kunt instellen wat er met inkomend telefoonverkeer moet gebeuren als u in een online meeting of consult zit. Uw status wordt automatisch als ‘niet bereikbaar’ weergegeven en inkomend telefoonverkeer volgt de route die u hiervoor heeft ingesteld. Zo kunt u bijvoorbeeld uw telefoon doorschakelen naar een collega of direct naar uw voicemail laten gaan. Op deze manier kunt u ongestoord deelnemen aan een online vergadering of videoconsult.

CV 6

Voor de MS Teams synchronisatie rekenen wij voor iedere gebruiker maandelijks € 1,00 excl. btw en de functie is maandelijks opzegbaar.

Met deze integratie is het ook mogelijk om naast een persoonlijk- of praktijktelefoonboek een Google telefoonboek of Outlook telefoonboek toe te voegen. Erg handig als u een extra telefoonboek voor uzelf of voor een aantal medewerkers beschikbaar wilt maken of als u in de loop der jaren uw hele telefoonboek in Outlook heeft zitten.

De toegevoegde contactgegevens uit andere telefoonboeken worden zichtbaar binnen de Conversation Manager zodat u eenvoudig kunt uitbellen. Daarnaast ziet u de naam terug op het moment dat u gebeld wordt door een contactpersoon uit deze telefoonboeken.

CV 7

Nieuwe feature: Anoniem bellen
Tegenwoordig bellen steeds meer mensen met nummerweergave. Maar u moet ook wel eens een persoonlijk telefoontje plegen waarbij u uw telefoonnummer niet mee wilt sturen. Dan zit er in de Conversation Manager een hele handige functie in het menu, namelijk ‘Mijn nummer tonen’.

Staat het schuifje aan dan stuurt u uw persoonlijke of algemene telefoonnummer mee met het uitgaande telefoongesprek.

CV 8

Staat het schuifje uit dan belt u anoniem.

CV 9

Heeft u nog vragen?
Indien u vragen heeft over de Conversation Manager of de nieuwe features dan kunt u bij ons terecht.

Kom met ons in contact