Advies op maat zet u aan de knoppen een optimale bereikbaarheid en efficiëntie van uw praktijk

U, uw praktijk en uw collega’s kampen met een hoge werkdruk en grote diversiteit aan taken. Zo efficiënt mogelijk te werk is daarom van groot belang. Maar waar knelt de schoen eigenlijk precies als het gaat om de bereikbaarheid en efficiëntie van uw praktijk? Op welk vlak ervaart u de grootste uitdagingen? Waar liggen de belangrijkste verbeterslagen die u helpen uw bereikbaarheid en efficiëntie te optimaliseren?

Advies op maat geeft u inzicht te krijgen in deze en andere vragen. Door uw specifieke situatie in kaart te brengen en dit door te vertalen naar tastbare handvatten zorgen we dat u grip krijgt op het functioneren van uw praktijk en collega’s.

Hoe werkt Advies op maat?
Advies op maat is een dienst waarbij er een expert van Advitronics bij u op locatie komt om samen uw huidige situatie in kaart te brengen. U kunt zich hierop voorbereiden met behulp van een handige vragenlijst die u voorafgaand aan de afspraak ontvangt. Met uw feedback komt onze expert voorbereid bij u en wordt u meegenomen in de bevindingen aan de hand van cijfers en concrete constateringen. Na een brainstormsessie bepaalt u samen met de expert welke punten aangepakt gaan worden en wat u hiermee wil bereiken. Vervolgens wordt er een advies op maat voor u uitgewerkt met diverse verbeterpunten, aanpassingen in de huidige techniek en advies over inzet van aanvullende dienstverlening. De door u gekozen optimalisatieslagen worden vervolgens uitgevoerd. Na drie maanden volgt er nog een evaluatie samen met onze expert zodat u inzichtelijk heeft wat de resultaten zijn en hoe er eventueel nog verder bijgestuurd kan worden.

Hoe helpt Advies op maat u?

Werkdruk verlagen door de juiste inzet van techniek
Is de huidige inrichting van uw bereikbaarheid nog wel zo efficiënt? Maakt u optimaal gebruik van de beschikbare techniek? Als we samen uw huidige situatie onder de loep nemen, worden de verbeterslagen al snel inzichtelijk. Vaak hebben kleine aanpassingen al een grote impact op de druk op uw praktijk en collega’s. Denk hierbij bijvoorbeeld aan aanpassingen in de inrichting van uw wachtrijen, keuzemenu’s en doorschakelingen. Maar ook inzicht in uw triageproces door middel van gespreksopname, het spreiden van de telefonische belasting en het structureren van de werkzaamheden door inzet van de Digitale Assistente of het verhogen van de efficiëntie en patiënttevredenheid door inzet van HIS-integratie. Dit is nog maar een greep uit de efficiencyslagen die gemaakt kunnen worden. Elke praktijk is anders, daarom helpen wij u graag met advies op maat voor uw specifieke situatie.

Stem uw planning af op de telefonische belasting van uw praktijk
Heeft u zicht op de telefonische belasting van uw praktijk? Weet u wanneer u de grootse piekbelasting ervaart? Heeft u het juiste aantal assistenten op de juiste momenten aan de telefoon zitten? Gaat u zo efficiënt mogelijk om met uw beschikbare capaciteit? Door deze en andere vragen inzichtelijk te maken kunt u hier actief op gaan sturen. Door een spreiding van de piekbelasting creëert u meer rust en structuur binnen uw praktijk waardoor u en uw collega’s ook aan andere werkzaamheden toekomen. In de pauzes kunt u bijvoorbeeld de mogelijkheid bieden tot het maken van een online afspraak of het achterlaten van een terugbelverzoek. Zo voorkomt u de piek direct na de pauze.
 

Patiënttevredenheid verhogen
Uw patiënt wil zo snel en efficiënt mogelijk worden geholpen bij zijn of haar hulpvraag. De ervaring van de patiënt tijdens contactmomenten met u draagt direct bij aan de tevredenheid. Er is grote winst te behalen in kleine aanpassingen in uw telefonie-omgeving. Zo kunnen wijzigingen in het keuzemenu en de welkomstboodschap een positief effect hebben op de patiënttevredenheid. Denk hierbij aan het inkorten van boodschappen, gebruik van slimmere verwoording, minder keuzeopties in het menu en verwijzing naar overige communicatiekanalen.

Advitronics_webmockup_AdvicallReports

Voordelen van Advies op maat

  • Inzicht als uitgangspunt voor optimalisatie
    Slimme rapportages en waardevolle data helpen u inzicht te krijgen in hoe uw praktijk ervoor staat.
  • Werkdruk verlagen
    Aanpassingen in de huidige techniek en/of inzet van extra dienstverlening met als doel uw werkdruk te verlagen.
  • Optimaal gebruik van beschikbare capaciteit
    Inzicht in uw piekbelasting en de efficiëntie van uw assistenten geven u de kans uw capaciteit slimmer te benutten.
  • Grip op de bereikbaarheid en efficiëntie van uw praktijk
    Met advies over concrete verbeterslagen zetten we u aan de knoppen van uw bereikbaarheid en efficiëntie.
  • Optimale inzet van beschikbare technologie
    Is uw huidige inrichting en de gekozen technologie nog wel passend bij uw situatie? Kleine aanpassingen in de basis hebben vaak al een grote impact.
  • Patiënttevredenheid verhogen
    We kijken graag samen met u naar bijvoorbeeld uw welkomstboodschap en keuzemenu om deze nog patiëntvriendelijker in te richten.
  • Rust en structuur in de praktijk
    Inzicht in hoe uw praktijk werkt helpt u uw processen slimmer in te richten waardoor u meer rust en structuur creëert.

Wilt u Advies op maat aanvragen?
Vul het onderstaande formulier in om Advies op maat aan te vragen. Na ontvangst van het formulier zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

advies op maat aanvragen

Advies op maat als onderdeel van Advitronics Zorgcentraal
Advies op maat is onderdeel van Advitronics Zorgcentraal: één veilige, online omgeving waar alle communicatie- en telefonieoplossingen samen komen.

meer over Zorgcentraal

Advitronics_webmockup_Compleet pakket

Heeft u nog vragen?
Indien u nog aanvullende vragen heeft over Advies op maat dan helpen wij u natuurlijk graag. Kom met ons in contact via 0486 47 88 88 of via het formulier hieronder.

kom met ons in contact