De Digitale Assistente voor rust en efficiëntie in uw praktijk
Staat bij uw praktijk de telefoon ook roodgloeiend op maandagmorgen? Ervaart u hoge piekbelastingen op andere momenten gedurende de dag? Vinden uw assistenten het een uitdaging om een goede balans te houden tussen het beantwoorden van het inkomend telefoonverkeer en de overige werkzaamheden in de praktijk? Kunt u op bepaalde momenten ondersteuning gebruiken om de telefonische belasting op te vangen? Onze Digitale Assistente is er om u te ondersteunen, druk weg te nemen en uw piekbelasting te spreiden.
Hoe werkt de Digitale Assistente?
De Digitale Assistente is een computerapplicatie (bot) die geïntegreerd kan worden in uw telefonie-omgeving. Deze applicatie neemt inkomend telefoonverkeer aan van patiënten en cliënten en maakt terugbelverzoeken aan. U kunt de Digitale Assistente activeren wanneer uw assistenten niet bereikbaar zijn, bijvoorbeeld tijdens de lunchpauze of overleg, maar u kunt de Digitale Assistente ook zo instellen dat deze automatisch geactiveerd wordt als de wachtrij volloopt. Zo heeft u dus altijd extra (digitale) capaciteit beschikbaar om uw praktijk te ontlasten.
Instelbare tijdvakken geven u regie over uw planning
Uw assistenten ontvangen de terugbelverzoeken in Mijn Zorgcentraal en zien direct in welk tijdvak de patiënt of cliënt teruggebeld moet worden. De beschikbare tijdvakken in de Digitale Assistente worden door u en uw assistenten bepaald. Zit een tijdvak vol dan biedt de Digitale Assistente het volgende beschikbare tijdvak aan. Op deze manier kunt u de telefonische belasting spreiden en heeft u meer regie over de planning van uw werkzaamheden.
Eén handig overzicht van al uw terugbelverzoeken in Mijn Zorgcentraal
In Mijn Zorgcentraal krijgt u direct al uw terugbelverzoeken te zien in één handig overzicht. Uw terugbelverzoeken worden ook automatisch voor u in de juiste volgorde van terugbellen gezet. Daarnaast ziet u in dit overzicht de reden waarom de patiënt/cliënt heeft gebeld, zoals het maken van een afspraak of het opvragen van een lab uitslag. Als u het terugbelverzoek opent krijgt u aanvullende gegevens zoals telefoonnummer en geboortedatum. Kunt u de patiënt of cliënt niet bereiken of is de lab uitslag nog niet beschikbaar, dan kunt u deze informatie kwijt in het opmerkingenveld. Zo zijn alle assistenten op de hoogte van de status van het terugbelverzoek.
Voordelen van de Digitale Assistente
- Meer rust in de praktijk door spreiding van de piekbelasting
Door gebruik te maken van de Digitale Assistente bent u in staat om de piekbelasting van uw praktijk steeds meer te spreiden en te verminderen. Doordat de piekbelasting vermindert, de wachtrijen korter zijn en uw assistenten hun werkzaamheden beter kunnen plannen, zal dit leiden tot meer rust in de praktijk. Ontdek de vijf manieren waarop de inzet van de Digitale Assistente bijdraagt voor meer rust. - Extra digitale capaciteit beschikbaar, op elk gewenst moment te activeren
U kunt de Digitale Assistente op vaste momenten activeren, bijvoorbeeld tijdens vaste overleggen of gedurende de lunchpauze. Maar ook als de wachtrij volloopt, zal de Digitale Assistente automatisch ingeschakeld worden om bij te springen en de wachttijden te beperken. Patiënten en cliënten houden zelf de keuze om te blijven wachten of een terugbelverzoek achter te laten. - Altijd bereikbaar, ook ‘s avonds en in het weekend
Wanneer uw praktijk gebruik maakt van de Digitale Assistente kunt u deze natuurlijk ook ’s avonds en in het weekend activeren. Zo hoeven uw patiënten en cliënten niet te wachten tot de volgende ochtend of werkdag, maar kunnen ze direct een terugbelverzoek indienen bij de Digitale Assistente voor de eerstvolgende contactmogelijkheid met uw praktijk. - Inzicht en structuur om nog efficiënter te werken
Via de Digitale Assistente kunnen patiënten en cliënten de reden aangeven waarom ze bellen. Uw assistenten kunnen in de terugbelverzoeken zien wie er met welke reden moet worden teruggebeld. Dit inzicht stelt hen in staat om vaste momenten op de dag te plannen waarop bijvoorbeeld lab uitslagen worden doorgebeld of afspraken worden ingepland. Uw praktijk kan zo een optimale planning en structuur inrichten om zo efficiënt mogelijk te werken. - Verhoogde patiënttevredenheid
Door inzet van de Digitale Assistente hoeven patiënten en cliënten maar één keer naar de praktijk te bellen. De mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten zorgt ervoor dat alle gesprekken kunnen worden aangenomen en de wachttijd wordt beperkt. Deze service draagt aanzienlijk bij aan de patiënttevredenheid. Ontdek de vijf manieren waarop de Digitale Assistente hieraan bijdraagt. - Engels- en Duitssprekende Digitale Assistente
Heeft uw praktijk een meertalig keuzemenu, dan is het mogelijk om de Digitale Assistente uit te breiden met een Engels- en Duitstalige variant. Deze variant heeft precies dezelfde functionaliteiten als de Nederlandstalige versie en al uw terugbelverzoeken komen in uw Mijn Zorgcentraal omgeving uit. Lees meer over de meertalige assistente.
Ervaar zelf het gemak van de Digitale Assistente
Klik op onderstaande knop om de Digitale Assistente aan te vragen of om een vrijblijvende demo te ontvangen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om een moment hiervoor in te plannen.
Geïntegreerd in Advitronics Zorgcentraal
De Digitale Assistente is onderdeel van Advitronics Zorgcentraal: één veilige, online omgeving waar alle communicatie- en telefonieoplossingen samen komen.
Kosten Digitale Assistente of aanvullende vragen
Wilt u weten welke kosten de Digitale Assistente met zich meebrengt of bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Plan een vrijblijvende demo in of download de gratis brochure over de Digitale Assistente.